Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 273470,
    "slug": "werken-met-taaltaken-nt2-a1-docenten-ilse-gesquiere",
    "nstc": null,
    "title": "Werken met taaltaken - NT2 A1 Docenten",
    "subtitle": null,
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "Competentiegericht en behoeftegericht werken staat centraal in het taalonderwijs. Het aanleren van een taal moet aansluiten bij wat de student in re\u00eble situaties zal nodig hebben. Deze nieuwe methode Nederlands voor Anderstaligen (NT2) is in die zin ge\u00efnspireerd. Het lesmateriaal is zinvol, herkenbaar en met taakverdelingen volgens rollen en talenten. De functionele taaltaken zijn gebaseerd op de taalprofielen van het Europees Referentiekader. Ze bevatten authentiek luister-, lees- en werkmateriaal. Het vertrekpunt is de context die aansluit bij re\u00eble taalgebruiksituaties van de student. Het zijn afzonderlijke pakketjes die de lesgever de mogelijkheid geven te differenti\u00ebren volgens de taal- of leerbehoeften van de student. Die heeft bovendien leerversterkers (een spiekkaart, vocabulaire- en grammaticafiches, ...) om zo veel mogelijk zelfstandig te werk te gaan. Per taaltaak is er een evaluatiefiche die de student voor zichzelf moet invullen. Deze fiche wordt samen met de lesgever besproken op basis van gemaakte observaties. Daarvoor zijn er per taaltaak observatiefiches voorzien waarin duidelijk beschreven staat wat er geobserveerd moet worden (welke vaardigheid, welk leerdoel, welke attitude, welke strategie). De evolutie van het leerproces wordt weergegeven in een taalportfolio waarin men alle leerdoelen, attitudes, gebruik van leerversterkers en strategie\u00ebn permanent evalueert. Deze portfolio is ook heel gebruiksvriendelijk in grote, heterogene klasgroepen. Inhoud docentenmap: - Inhoud studentenmap (zie 9789038225128) - Handleiding - Observatiefiches - Jaarvorderingsplan - CD met luitsterfragmenten",
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": null,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2016-02-09",
    "publication_date_latest": "2016-03-08",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789038225135",
            "product_form": "BD"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:06:01+00:00",
    "updated_at": "2025-11-04T00:20:58+00:00",
    "publisher": {
        "id": 1154,
        "slug": "academia-press",
        "name": "Academia Press",
        "created_at": "2025-09-19T12:31:51+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:13:07+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 161899,
            "slug": "ilse-gesquiere",
            "key_names": "Gesqui\u00e8re",
            "names_before_key": "Ilse",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "740",
            "created_at": "2025-09-19T13:06:01+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T13:06:01+00:00"
        }
    ],
    "campaigns": []
}
        

Werken met taaltaken - NT2 A1 Docenten

ID 273470
Slug werken-met-taaltaken-nt2-a1-docenten-ilse-gesquiere
Contributors
Author : Ilse Gesquière
Annotation
Description Competentiegericht en behoeftegericht werken staat centraal in het taalonderwijs. Het aanleren van een taal moet aansluiten bij wat de student in reële situaties zal nodig hebben. Deze nieuwe methode Nederlands voor Anderstaligen (NT2) is in die zin geïnspireerd. Het lesmateriaal is zinvol, herkenbaar en met taakverdelingen volgens rollen en talenten. De functionele taaltaken zijn gebaseerd op de taalprofielen van het Europees Referentiekader. Ze bevatten authentiek luister-, lees- en werkmateriaal. Het vertrekpunt is de context die aansluit bij reële taalgebruiksituaties van de student. Het zijn afzonderlijke pakketjes die de lesgever de mogelijkheid geven te differentiëren volgens de taal- of leerbehoeften van de student. Die heeft bovendien leerversterkers (een spiekkaart, vocabulaire- en grammaticafiches, ...) om zo veel mogelijk zelfstandig te werk te gaan. Per taaltaak is er een evaluatiefiche die de student voor zichzelf moet invullen. Deze fiche wordt samen met de lesgever besproken op basis van gemaakte observaties. Daarvoor zijn er per taaltaak observatiefiches voorzien waarin duidelijk beschreven staat wat er geobserveerd moet worden (welke vaardigheid, welk leerdoel, welke attitude, welke strategie). De evolutie van het leerproces wordt weergegeven in een taalportfolio waarin men alle leerdoelen, attitudes, gebruik van leerversterkers en strategieën permanent evalueert. Deze portfolio is ook heel gebruiksvriendelijk in grote, heterogene klasgroepen. Inhoud docentenmap: - Inhoud studentenmap (zie 9789038225128) - Handleiding - Observatiefiches - Jaarvorderingsplan - CD met luitsterfragmenten
Genres
Subjects
740 Mens en maatschappij algemeen NUR
NSTC
Publisher Academia Press
Imprint
Language dut
Page count
Duration
Publication date first 2016-02-09
Publication date latest 2016-03-08
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789038225135 (BD)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!